Poseidon, "het verhaal"

Poseidon, "het verhaal"

2014/2023, Poseidon, een mooi verhaal...............

Ooit zijn we zakelijk ingestapt bij de fabriek die de huidige Poseidon voerboot maakt en al meer dan 8 jaar investeren we in tijd, geld, arbeid en opleiding om deze boot op een steeds beter niveau te krijgen, we zijn daarmee tevens de langst zittende EU dealer van het merk.
Poseidon is er weliswaar nog geen 8 jaar want we begonnen met zijn succesvolle polyester voorgangers zoals de Scorpion, Cobra, Mamba, Python, Hydra en Mammoth, stuk voor stuk probleemloze, geruisloze en snelle boten waarvan er nog vele rondvaren. Trendsetters waren het...........
De fabriek wilde verder en een nieuw model met ABS romp was de wens, of ik wilde helpen want er moest een nieuwe en legendarische boot gemaakt worden, "de beste boot" in de markt moest er komen en voor een betaalbare prijs.
Natuurlijk wilde ik helpen immers het is mijn passie en de ambitie van de fabriek sprak boekdelen..........dus aan de slag………
Meerdere ontwerpen kwamen van de tekentafel en de keuze voor het rompmodel werd snel gemaakt, nadien hebben we het prototype ontvangen en zijn we ermee aan de slag gegaan, een standaard besturing en Toslon 500 was toen de uitrusting immers de romp was nog voor verbetering vatbaar en de concentratie moest vooral eerst daarheen.
Tijd ging voorbij en de romp werd beter en niet in de laatste plaats door de inzet van RCVoerboten, zeuren en zeveren was nodig om de Aziatische denkwijze te beïnvloeden maar het lukte, Poseidon was geboren.
Het "All in One" systeem zag daarna het levenslicht, eerst nog met zwart-wit scherm, later in kleur, heel aardig maar ook daar moesten we veel testen en alle ziel en zaligheid ingooien om het op niveau te krijgen want Aziaten zijn slim in ontwikkelen van elektronica en software maar denken totaal anders en hebben gewoon een ander idee over de gewenste werking, afbouw en de details, gelukkig was het contact goed en ik sprak altijd met dezelfde persoon met veel geduld, ik plaveide het pad, leerde ze technisch Engels en ik gaf de richting aan waarin het moest gaan.
Poseidon leek een schot in de roos immers de boot was veel beter dan alle andere boten en ook beter dan de op dat moment in de markt aanwezige “All in One” boten maar toch nog niet van het niveau wat ikzelf voor ogen had.
Hoe goed het ontwerp en de apparatuur van deze boot inmiddels ook is, een boot bouwen en afwerken is mensenwerk en een fabriek kijkt gewoon minder naar details en eindcontrole en dus is en was de oplossing simpel, met andere woorden, hoe ver het bedrijf ook is gekomen met de instructies en adviezen die ik ze heb gegeven, RCVoerboten bouwt alle boten zelf af, modificeert en test iedere boot en alleen dan zijn we tevreden.
Nu, jaren later is Poseidon (nog steeds) “de boot” wat mij betreft, een topproduct mits we hem zelf hebben afgebouwd, Poseidon is (ondanks de romp gelijkenis) ook duidelijk anders dan het Global model wat inmiddels onder allerlei verschillende namen ook door anderen verkocht wordt, want ja dat krijg je helaas, meedrijvers op het behaalde succes, het zei zo…………
De fabriek en ik verschillen wat details en verkoop betreft duidelijk van mening en dat is prima en achteraf een gelukje want zo houd Poseidon zijn eigen identiteit en RCVoerboten ook, ze maken het zoals ik het wil en wat ze niet willen pas ik zelf aan, de anderen verkopen de Global version, wij zeker niet omdat we graag meegaan met de CE-normering, benodigde veiligheid en anders denken over (af)werking, aandrijving, vocht en uiterlijk.
Met ander woorden, wil je waar voor je geld dan is er maar 1 Poseidon, de rest zijn look a likes, lijken hetzelfde maar zijn dat niet.

Poseidon versus de global version;

* De Poseidon boot is maar liefst 20% (1,5 kilo) lichter in gewicht met 28Ah accu's en 10% lichter in gewicht met 42Ah accu's (accu inhoud global version is 36Ah)
* Poseidon ligt minder diep, heeft een beter zwaartepunt, is wendbaarder en beweegt minder
* Poseidon is sneller
* Speciale (mini) antenne en verbeterd bereik
* Aangepaste en verbeterde handgreep bevestiging
* Poseidon heeft profiel uitgelijnde motoren, (bij de global version zijn ze standaard gemonteerd en staan dus zelden in de juiste afstelling hetgeen resulteerd in meer slijtage en versnelde kans op lekkage)
* Poseidon heeft aangepaste en beter sluitende asdoorvoer pakking ringen
* Poseidon keerringen en motor assen worden gesmeerd met een uniek en watervast vet
* Poseidon heeft sterkere propellors
* Poseidon accu's worden gebalanceerd geladen
* Poseidon is veiliger
* Poseidon ventileerd beter
* Poseidon heeft verbeterde en aangepaste verlichting (aan/uit) en daarnaast aparte nachtverlichting
* Poseidon heeft een verbeterde en nettere componenten plaatsing
* Poseidon electronica is vochtwerend geisoleerd (optioneel)
* Poseidon zender is anti condens behandeld
* Poseidon is letterlijk door RCVoerboten hand afgebouwd
* Poseidon heeft (optioneel) een eigen onderwater of frontcamera systeem

Handel in voerboten zie je inmiddels op heel veel locaties, passie, verbeteren en zelf nog actief sleutelen zie je steeds minder...................RCVoerboten heeft dat in zijn DNA daarom is Poseidon simpelweg de "beste" boot.
Ruim 43 jaar RC ervaring........... wie kan daar tegen op.

De enige plaatsen waar je de “echte” Poseidon kan aanschaffen zijn;

RCVoerboten, Berkhout

Wat onze klanten zeggen........1x een Poseidon, nooit meer wat anders.......